Mike Mangold
USA
ur 10.10.1955 zm. 6.12.2015 właściwie Michael Eugene Mangold, karierę w lotnictwie rozpoczął w 1974 roku jako spadochroniarz a w 1977 roku jako pilot myśliwca w USAF. W 1983 roku ukończył United States Air Force Fighter Weapons School z wyróżnieniem. Przez dziesięć lat latał na myśliwcach w tym jako pilot F-4G Wild Weassel. W 1999 roku odszedł z czynnej służby przechodzi do pracy w liniach lotniczych American Airlines pilotował samoloty B767 i B757. Równocześnie skakał na spadochronie i w latach 1981-1984 był członkiem U.S. Parachute Team. W 1996 roku brał udział w udanej próbie bicia rekordu świata maksymalnej formacji spadochronowej (296 skoczków)
W 1990 roku Mike rozpoczął latać na akrobację samolotową, startując w pokazach oraz imprezach sportowych. W 2004 roku dołączył do stawki pilotów rywalizujących w wyścigach Red Bull Air Race w latach 2004 -2009. Wygrywał w sezonach 2005 i 2007. W 2010 roku wycofał się z wyścigów Red Bull Air Race
6 grudnia 2015 po starcie prywatnym odrzutowcem Aero L-39 Albatros tuż po starcie nastąpiła awaria i samolot rozbił się.Pilot i pasażer zginęli
Zawody z udziałem:
Nazwa | Miejsce | Lokalizacja | Rok | |
---|---|---|---|---|
1 Wyścigi Red Bull Air Race - Barcelona | 7 | Barcelona | Hiszpania | 2009 |