9 MISTRZOSTWA ŚWIATA JUNIORÓW

Narromine, Australia, 1 - 12.12.2015 r.

W mistrzostwach wystartowało 59 zawodników z 18 państw w tym pięciu zawodników z Polski

Dzieki wsparciu finansowemu wielu sponsorów udało się na wysłać na drugi koniec świata reprezntację pięciu zawodników.z Polski

Logo zawodów

Migawki z ostatniej konkurencji treningowej

Bieżące informacje z mistrzostw zamieszczano na forum.spotter.pl pod linkiem;


http://www.forum.spotter.pl/forum/spotter-pl/lotnictwo-sportowe/2015/273582-9-szybowcowe-mistrzostwa-%C5%9Bwiata-junior%C3%B3w

Rozegrane konkurencje

Klasa standard

1) 2.12 obszarówka 232,99/468,58 km, wygrał; Mateusz SIODŁACZEK, Polska 316,59 km, 98,40 km/h, 1000 pkt,
2) 3.12 wielobok 478,98 km, wygrał; Pavel TRYBENEKR Czechy 111,59 km/h, 1000 pkt.
3) 4.12 obszarówka 254,19/511,52 km, wygra; Matt DAVIS Wielka Brytania, 112,94 km/h. 358,86 km/h, 1000 pkt.
4) 5.12 obszarówka 189,03/441,10 km - wygrał; Jakub PUŁAWSKI Polska 125,85 km/h, 395,17 km, 1000 pkt.
5) 6.12 wielobok 611,59 km - wygrał; Mateusz SIODŁACZEK, Polska, 153,92 km/h, 1000 pkt.
6) 7.12 obszarówka 370,93/770.17 km - wygrał; Dylan LAMPARD Australia 104,56 km/h, 541,31 km/h, 1000 pkt
7) 9.12 obszarówka 154.46/477.12 km - wygrał; Matthew SCUTTER, Australia, 136,32 km/h, 282,94 km, 630 pkt.
8) 10.12 wielobok 501,28 km - wygrał; Robin Smith, Holandia 158.16 km/h i Ronald Deerenberg Holandia 158,14 km/h obaj po 1000 pkt.
9) 11.12 wielobok 390,97 km - wygrał; Mateusz Siodłaczek i Jacek FLIS, Polska 138,14 km/h, 932 pkt
10) 12.12 pbszarówka 208,36/430,74 km - wygrał; Joris Valnius Litwa, 105,53 km/h, 1000 pkt.

Klasa Club

1) 2.12 obszarówka 208.36/430,74 km - wygrał; Daniel ARDAY, Węgry, 296,58 km, 86,85 km/h, 1000 pkt.
2) 3.12 wielobok 347,83 km - wygrał: Robin DIESTERWEG Niemcy, 97,78 km/h, 1000 pkt.
3) 4.12 obsarówka 192,41/437,61 km - wygrał: James NUGENT Australia, 104,09 km/h, 321,54 km, 1000 pkt.
4) 5.12 obszarówka 216,92/467,05 km - wygrał; Jan JAWORNIK, Polska, 109,30 km/h, 384,94 km, 1000 pkt.
5) 6.12 wielobok 450,95 km - wygrał; Marek NIEWIADOMY Polska, 127,78 km/h, 1000 pkt
6) 7.12 wielobok 360,51 km - wygrał; Robin DIESTERWEG Niemcy, 96,99 km/h, 1000 pkt.
7) 9.12 obszarówka 133.22/468.99 km - wygrał; Philipp Schulz Niemcy, 112,77 km/h, 281,96 km, 800 pkt.
8) 10.12 wielobok 631,46 km - wygrał; Lucas DELOBEL, Francja, 126,77 km/h, 1000 pkt.
9) 11.12 wielobok 390,97 km wygrał: Boyd Willat USA, 85,51 km/h, 1000 pkt.
10) 12.12 wielobok 366,40 km wygrał; Marek NIEWIADOMY, Polska, 95,85 km/h, 1000 pkt.,

Komplet wyników pod linkiem

Nasi reprezentanci ośmiokrotnie plasowali się w gronie zwycięzców konkurencji w obu klasach. W klasyfikacji łącznej zajeli miejsca w pierwszej dziesiątce. W nieoficjalnej klasyfikacji drużynowej udało się wywalczyć drugą lokatę. O nastrojach w zespole najlepiej świadczyły tekst Jakuba Puławskiego opisującego przedostatnią konkurencję

10 dzień na JWGC - Russian Roulette. Taski wydają się kosmiczne. Dla nas 490. Wieje niesamowicie. Przed nami cluby, kilka krąży nisko nad lotniskiem kilka ląduje bo nie są w stanie utrzymać się w powietrzu. Widzimy nisko Janka - chyba idzie do góry. Po chwili zgłasza 3 m/s na 300 metrach. Przed startami klasy standard zmiana na task C - 390 zamiast 490 km. Tutejszy meteorolog chyba sprawdza prognozy na pogodynce, a task setter przygotował taski przed zawodami i przed konkurencją je poprostu losuje. Oblewa się miodem, wyrzuca je w powietrze i ten który się do niego przyklei - wykłada danego dnia. Po starcie trafiam dobrze i wykręcam się najwyżej. Wieje nawet do 70 km/h. Gdy już kilka chwil do otwarcia startu lotnego odlatuje 8 km na nawietrzną do lini startu łapię 3,5 m i czekam aż spowrotem zostanę zwiany na linię startu by wystartować z dobrej wysokości. Z ziemi słyszę Korala, że na lotnisku WICHURA! Niespotykany wiatr, wszędzie tumany piasku. Co się dzieje. W tym momencie Mars zgłasza falę, nawet do 4m/s. Po chwili ma już 2900. Chwila zawachania. Może da się odejść nawet z 4000 tys. Lecę do nich. Kilkanaście km z wiatem, jestem pod chłopakami na 2000m niestety nic mnie nie zabiera a peleton lawiruje w jakimś marnym noszeniu. Jestem w D, daleko na zawietrznej od linii startu. A miałem już takie dobre odejście! Górą wieje nawet do 90km/h! Chłopacy odchodzą. Potem warunki się poprawiały. Peleton spowalniał i tylko mała grupka pilotów rwała się do przodu. Przed 2 PZ wykręcam 4000AMSL! Do kolejnego punktu pod wiatr po szlaku. Discusy Scuttera i Nagela wyraźnie odjeżdzają. Udało się zbliżyć do Jacka i Mateusza na mniej więcej 35 km. Oni po PZ trafiają 5m/s. I kolejny mocny komin. Są bliscy dolotu, potem trafili i spokojnie dolecieli do lotniska z kosmiczną prędkością. My po PZ trafiamy 2,5. Praktycznie jesteśmy już przed frontem i brak perspektyw. 80 km, - 1200 do domu na MC 1. Każde zyskane 300 metrów idzie w nicość po kolejnym przeskoku. Jestem na spodzie, krążymy w 0,5 które tylko oddala od dolotu. Podejmuję ryzyko i wychodzę pierwszy. Dalsza część lotu to męczarnia w suchym LSie i ciągłą walka z wiatrem. Czasami przez kilkadzieisąt sekund udawało się wycentrować 1,5, pod niczym. Około 40km spotykam nisko podemną peleton. Jesteśmy już centralnie pod frontem, bokiem ogromna ulewa, u mnie lekki opad. Wspólnymi siłami, mijając szybowce w polach centrujemy kominy od 0,5 do 1,8. Zwłaszcza ten ostatni pozwolił myśleć o dolocie. Ostatecznie na rzęsach, bez otwierania hamulców udaję się dolecieć do lotniska. Mimo wszysto najbardziej poszkodowani są dzisiaj Jacek z Mateuszem ponieważ wykręcili prędkość o 30% większą od reszty. System pozostałym dał punkty tylko za odległość i potraktował to jak lądowanie w polu. Przez to punkty za odległosć podrożały i zdobyli dzisiaj tylko 100 punktów przewagi. Gdyby polecieli o 20km/h wolniej... mieli by po 300. Moim małym sukcesem jest to, że udało się dolecieć do lotniska i to że żyję. W peletonie panował totalny chaos. Jeden z szybowców zaleciał mi drogę w kominie, jednak pojawił się w zasięgu mojego wzroku i zdażyłem zareagować. Z drugiej sytuacji pamietam tylko inny szybowiec przelatujący 2 metry nad moją kabinką. Nie jestem w stanie powiedzieć nawet jakie miał znaki, a na jakąkolwiek reakcję nie było by szans. Cała nasza trójka ma mozliwość zaatakowania 3ciego miejsca. Jutro zrobimy wszystko by przywieźć chociaż jeden indywidualny medal z 9 Szybowcowych Mistrzostw Świata Juniorów

Choć bez medali indywidualnych, udało się wrócić "z tarczą" Puławski, Niewiadomy i Jawornik wiekowo "Iapią" się na dziesiąte mistrzostwa na Litwie w 2017 roku.

Medale prosto z Australii od Jakuba Puławskiego

1) Fdzie jest samolot?

2) Przed wylotem na Antypody

3) Na szlaku

4) Jakub Puławski

5) jan Jawornik

6) Narromine z powietrza

7) Marek Niewiadomy

8) Mateusz Siodłaczek

9) Najlepsi w klasie standard

10) Niebo nad lotniskiem

11) Spotkanie z Konsul Generalną

12) Selfie z szybowcem

13) Srebrny medal za klasyfikacje drużynową

14) Trening, standardy

Wyniki końcowe - klasa standard - 26 zawodników

miejscezawodnikkrajmaszynawynik
1Matthew SCUTTERAustraliaDiscus 2a9070.0000
2Robin SMITHolandiaLS 88815.0000
3Sebastian NÄGELNiemcyDiscus 2a8701.0000
4Mateusz SIODŁACZEKPolskaDiscus 2a8685.0000
5Jakub PUŁAWSKIPolskaLS 88660.0000
6Jacek FLISPolskaDiscus 2a8577.0000
7Radek KREJCIRIKCzechyDiscus 2a8538.0000
8Pavel TRYBENEKRCzechyLS 8 8452.0000
9Thilo SCHEFFLERNiemcyLS 88427.0000
10Matt DAVISWielka BrytaniaLS 88412.0000

Wyniki końcowe - klasa club - 33 zawodników

miejscezawodnikkrajmaszynawynik
1Tom ARSCOTTWielka BrytaniaCirrus Std.9155.0000
2Phillip SCHULZNiemcyASW 19B9132.0000
3Sam RODDIEWielka BrytaniaCirrus Std.8975.0000
4Simon SCHMIDT-MEINZERNiemcyLs 1f 8945.0000
5James NUGENTAustraliaLS 38942.0000
6Robin DIESTERWEGNiemcyASW 19B8938.0000
7Nick HANENBURGHolandiaCirrus Std.8843.0000
8Jan JAWORNIKPolskaJantar Stad 38829.0000
9Boyd WILLATUSACirrus Std.8734.0000
10Marek NIEWIADOMYPolskaJantar Std. 28726.0000

TEAM CHALLENGE CUP

miejscekrajwynik
1Niemcy907.8000
2Polska902.8100
3Wielka Brytania901.0000
4Australia888.8700
5Holandia855.3800
6Czechy824.6200
7Litwa805.3100
8Dania803.5000