9 Mistrzostwa Świata Grand Prix - Cerdanya
Data publikacji: 12.12.2021

Cerdanya, Hiszpania, 01-08.06.2019
W finale wystartowało 19 zawodników z 12 państw,
Mając kilka pytań do samej formuły zawodów zwróciłem się z pytaniem do Adama Czeladzkiego o wypowiedź w temacie. W odzewie opis zawodów widzianych przez bezpośredniego uczestnika
Te zawody bardziej przypominają sprint na setkę a normalne to wyścig kolarski
Staje na przeciwko siebie kilku atletów i kto kogo pierwszy „znokautuje”
Obecne reguły nie oddają ducha GP bo transmisja nie odzwierciedla wyników na mecie ze względu na olbrzymią ilość kar… szczególnie na linii startu.
Reguły muszą mieć trzy zmiany
Pierwsza zmiana rodzaju startu tak żeby nie trzeba obserwować przyrządów tylko kolegów. Obecnie trzeba dopilnować trzy parametry: czas, wysokość i prędkość co w praktyce jest bardzo trudne i niebezpieczne. Są dwa pomysły. 1 zrobić dwie linie startu. Pierwsza linia czasu a druga w malej odległości linia energii. Lub lecieć prostopadle do kierunku odejścia i po ustabilizowaniu parametrów wykonać zwrot o 90 st przecinając linie startu.
Druga zmiana powinna dotyczyć mety. Meta powinna być nisko tuż przed lotniskiem, żeby nie było interpretacji wysokości (i kar)
Trzecia zmiana powinna dotyczyć nakładania kar w trakcie lotu. Czyli np pilot który otrzymał karę np 30 sekund musiałby przebywać ten czas na jednym z punktów zwrotnych. Zmiany te spowodowałyby że kolejność na mecie odzwierciedlałaby wynik sportowy
Zawody te są przeważnie organizowane w górach co sugeruje preferencje dla tych którzy znają teren i śmiertelne niebezpieczeństwo dla pozostałych. Dla tego jeśli nie zna się terenu nie można zawodów traktować inaczej niż turystyczne
Adam Czeladzki
Eliminacje rozegrane w kolejnych miastach
– Horsham, AUSTRALIA 22 – 28.01.2018
– Orlando, USA 25.03 – 01.04.2018
– Kielce, POLSKA 27.04 – 6.05.2018
– Usman, Rosja 19 – 26.05.2018
– Borås, SZWECJA 27.05 – 2.06.2018
– Rennes, FRANCJA 3 – 9.06.2018
– Varese, WŁOCHY 16 – 23.06.2018
– Musbach, NIEMCY 14 – 21.07.2018
Rozegrane konkurencje finałowe
1) 2.06 konkurencja wielobok 258,28 km wygrał; Tilo HOLIGHAUS Niemcy, 137,3 km/h
2) 3.06 konkurencja wielobok 188,22 km, wygrał; Sebastian KAWA Polska, 85.6 km/h
3) 4.06 konkurencja wielobok 244.64 km, wygrał; Tilo HOLIGHAUS Niemcy, 121,5 km/h
4) 5.06 konkurencja nierozegrana
5) 6.06 konkurencja wielobok 223.99 km, wygrał Sebastian KAWA, Polska 148.4 km/h
6) 7.06 konkurencja wielobok 222.5 km, wygrał Tilo HOLIGHAUS Niemcy 126,5 km/h
7) 8.06 konkurencja wielobok 261,92 km, Wygrał Giles NAVAS, Francja 124,6 km/h
Wyniki końcowe - 19 zawodników
Miejsce | Zawodnik | Kraj | Maszyna | Wynik |
---|---|---|---|---|
9 | Gilles S. Navas | Francja | JS-MD3 | 15 |
2 | Sebastian Kawa | Polska | JS3 | 35 |
3 | Louis Bouderlique | Francja | JS3 | 28 |
10 | Łukasz Wójcik | Polska | Ventus 3 | 12 |
8 | Gintautas Zube | Litwa | ASG29 | 16 |
4 | Didier Hauss | Francja | JS1 | 23 |
15 | Adam Czeladzki | Polska | JS1 C evo Jet | 1 |
5 | Maximilian Seis | Francja | JS3 | 22 |
7 | Peter Temple | Australia | ASG29E | 19 |
1 | Tilo Holighaus | Niemcy | Ventus 3T | 49 |
6 | Maximilian Limpert | Niemcy | ASG29Es | 21 |