


Szybowcowe Mistrzostwa Europy w klasie Club
Klasa club powstała dla rozgrywania zawodów najwyższej rangi na nieco starszych szybowcach klasy standard. W aeroklubach regionalnych wielu świetnych zawodników ma głównie dostęp do takich szybowców.
Szybowce klasy club mają ograniczoną rozpiętość do 15 metrów, pozbawione są klap i innej mechanizacji, pozostawiono jedynie lotki. Zakazano używać balastu wodnego. W sytuacji gdy szybowiec ma zbiorniki balastowe, muszą pozostać puste. By wyrównać szanse wprowadzono współczynnik jakości. Za normę przyjęto szybowiec Cirrus Std z współczynnikiem 1,00. Starsze szybowce posiadają współczynnik podnoszący wynik na przykład 1,10. Nowsze posiadają współczynnik obniżający, dla przykładu Jantar Std 2 posiada współczynnik 0,97. Do zawodów nie są dopuszczane szybowce nowsze o współczynniku poniżej 0,94. W 2005 roku klasę włączono do programu Szybowcowych Mistrzostw Europy a w 2008 roku do programu Szybowcowych Mistrzostw Świata
Klasyfikacja medalowa
Miejsce | Kraj |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|
1 | NN | 2 | 2 | 2 |
2 | Jugosławia | 2 | 0 | 2 |
3 | Niemcy | 2 | 0 | 1 |
4 | RFN | 1 | 2 | 2 |
5 | Czechosłowacja | 1 | 2 | 1 |
6 | Francja | 0 | 2 | 0 |
Chronologia zawodów
LP | Lokalizacja | Kraj | Rok |
---|---|---|---|
1 | Örebro | Szwecja | 1979 |
2 | Hammelburg | RFN | 1982 |
3 | Lesce Bled | Jugosławia | 1984 |
4 | Rieti | Włochy | 1986 |
5 | Saint Yan | Francja | 1987 |
6 | Arnborg | Dania | 1990 |
7 | Landau | Niemcy | 1991 |
8 | Dubnica nad Vahom | Słowacja | 1994 |